Beiaardconcertseizoen 2017

De ouverture van deze nieuwe serie Zomeravondconcerten is zoals gebruikelijk op de eerste maandag van juli. De daarop volgende maandagen zal een keur aan (inter)nationale beiaardiers ons verblijden met uiteenlopende concerten. De apotheose vindt plaats op 21 augustus. Dan zal de muziek van de rockband Radiohead vanaf de Domtoren klinken. Het zal het zoveelste bewijs zijn dat de eeuwenoude beiaard een instrument van alle tijden is.

In aansluiting op onze concertreeks kunt u van de carillonconcerten blijven genieten tijdens het Festival Oude Muziek. In Vleuten zal er weer een wandelconcert zijn en zullen we aansluiten bij het Jan Welmersfestival.

Kortom, onze stadsbeiaardier Malgosia Fiebig heeft ook voor dit seizoen weereen gevarieerde concertreeks samengesteld. Het is ons een genoegen om u bij de diverse concerten te verwelkomen en na afloop met u en de beiaardiers het glas te heffen in de Pandhof aan de voet van de Domtoren, die na dit seizoen voor lange tijd in de steigers gaat.

Zomeravondconcerten

De concerten starten om 20.00 uur