Beiaardconcertseizoen 2016

De reeks Zomeravondconcerten 2016 gingen op 4 juli van start met een concert  in het teken van de herdenking van de 1700ste geboortedag van de schutspatroon van de stad Utrecht: Sint Maarten. Samen met het Utrechts Klokkenluiders Gilde werd een avond verzorgd met beiaardmuziek, gedichten over Sint Maarten en het luiden van de aan Sint Maarten gewijde klok.

De daaropvolgende maandagen hebben beiaardiers uit binnen- en buitenland bijzondere bespelingen ten gehore gebracht vanaf de Domtoren. Het slotconcert op 22 augustus stond in het teken van The Beatles.

Alle informatie over de Zomeravondconcerten en de concerten in Vleuten zijn te vinden in ons programmaboek. Als u zich nu aanmeldt als donateur krijgt u deze opgestuurd samen met de dichtbundel Mijn stem in brons gevangen. Meer informatie over hoe u donateur kunt worden vindt u hier.

Zomeravondconcerten

De concerten starten om 20:00 uur

4 juliMalgosia Fiebig, Huub Blankenberg & klokkenluiders van het Utrechts Klokkenluiders Gilde
11 juliGijsbert Kok